بیمه کرونا

بیمه کرونا

بیماری هم دردهای جسمی و روحی به همراه دارد و هم هزینه‌های زیادی را بر دوش شما می‌گذارد. به خصوص در این ماه‌های اخیر که با چالش کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، حتما این موضوع را بیشتر از همیشه احساس کرده‌اید. با ابتلای یکی از اعضای خانواده به بیماری کرونا، همه خانواده روزهای سختی را تجربه خواهند کرد. حالا در این میان هزینه‌های بستری و درمان و همینطور ضرر و زیان ناشی از خانه نشینی نیز به مشکلات جسمی افزوده خواهد شد.


با شیوع ویروس کرونا در جهان که منجر به اپیدمی بیماری کووید 19 شده است، یکی از بزرگترین دغدغه های مردم، مبتلا نشدن به این بیماری و بعد از آن در صورت ابتلا به کرونا، درمان به بهترین شکل و بیشترین خدمات ممکن است. بیمه سامان به همین منظور اقدام به ارائه بیمه حوادث انفرادی با پوشش کرونا ویروس نموده است.

در بیمه درمان کرونا، سه پوشش اصلی ارائه شده است:
-پوشش فوت، نقص عضو و ازکار افتادگی ناشی از حادثه
-هزینه پزشکی ناشی از حادثه
-غرامت روزانه بستری در بیمارستان

موضوع بیمه عبارت است از فوت ناشی از مواجهه بیمه‌شده با ویروس کرونا بدون قصد قبلی و ابتلا به بیماری کرونا که به موجب آن بیمه‌گر متعهد می‌شود چنانچه بیمه‌شده در طول مدت اعتبار بیمه‌نامه صرفاً به علت بیماری کرونا فوت نماید سرمایه مندرج در قرارداد به استفاده‌کننده (گان) را بپردازد. لذا چنانچه بیمه‌شده در انقضا مدت بیمه‌نامه در قید حیات باشد حق بیمه‌های پرداختی قابل استرداد نخواهد بود و همچنین بیمه‌گر متعهد می‌گردد در صورت ابتلا بیمه‌شده (گان) به بیماری کرونا مشروط به بستری شدن وی در مراکز درمانی هزینه‌های پزشکی را تا سقف مندرج در جداول این بیمه‌نامه بپردازد.

توجه داشته باشید که برای دریافت این بیمه‌نامه شماره موبایل متقاضی بیمه حتما باید به نام خود شخص باشد. همچنین هر فردی تنها می تواند برای خود بیمه تهیه کند.
مدت زمان انتظار: از زمان صدور بیمه‌نامه به مدت پانزده روز (15) امکان استفاده از این پوشش‌های این بیمه‌نامه برای بیمه‌شده (گان) وجود نخواهد داشت.
اصل حسن نیت: بیمه‌گزار و بیمه‌شده مکلف‌اند با رعایت دقت و صداقت در پاسخ به پرسش‌های بیمه‌گر کلیه اطلاعات راجع به موضوع بیمه را در اختیار بیمه‌گر قرار دهند.

اگر بیمه‌گزار و بیمه‌شده در پاسخ به پرسش بیمه‌گر عمداً از اظهار مطلب خودداری نمایند و یا عمداً برخلاف واقع اظهار بنمایند بیمه‌نامه باطل و بلااثر خواهد بود ولو مطلبی که کتمان شده یا برخلاف واقع اظهار شده هیچ‌گونه تأثیری در ابتلا بیمه‌شده به کروناویروس نداشته باشد در این صورت نه فقط وجوه پرداختی بیمه‌گزار مسترد نخواهد شد، بلکه بیمه‌گر می‌تواند مانده حق بیمه را نیز مطالبه نماید.

پرداخت حق بیمه: بیمه‌گزار موظف است حق بیمه را در مقابل دریافت بیمه‌نامه نقداً بپردازد و قبض رسیدی که به مهر و امضاء بیمه‌گر رسیده باشد، اخذ نماید مگر اینکه طرفین به نحو دیگری نسبت به پرداخت حق بیمه توافق نمایند.
بیمه نامه حوادث با پوشش بیماری کرونا ( بیمه کرونا سامان ) برای سنین 5 تا 75 سال قابل ارائه می باشد.