بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان

بیمه عمر و سرمایه گذاری سامان

حتماً تاکنون نام بیمه عمر به گوشتان خورده است یا حتی با عناوین مختلفی مانند بیمه زندگی یا بیمه آتیه برخورد داشته‌اید. بیمه عمر به‌رغم مزایای فوق‌العاده‌ای که دارد در مقایسه با سایر بیمه ها، با استقبال کمتری مواجه شده است. برخلاف ایران، بیمه عمر سهم چشمگیری در بازار بیمه کشورهای پیشرفته دارد. در کشوری مانند ژاپن حدود 36% مردم تحت پوشش بیمه عمر هستند و طبق آمار رسمی در سال 2016 سرانه کشور آلمان حداقل یک بیمه عمر خریده‌اند . یکی از علل نرخ نفوذ پایین بیمه عمر در ایران می‌تواند در دسترس نبودن اطلاعات شفاف و درست در اختیار مردم باشد که تاکنون این نیاز و رغبت را در آن‌ها به وجود نیاورده است.

بیمه عمر سامان

نرخ بیمه عمر سامان چقدر است؟
نرخ در بیمه‌نامه‌ عمر  سامان در واقع به معنای حق بیمه‌ای است که فرد بیمه شده در طول مدت بیمه‌نامه‌اش پرداخت می‌کند. چرا که بر اساس شرایط بیمه عمر  شرکت سامان هر فردی می‌تواند حق بیمه متغیری را در طول مدت بیمه عمر داشته باشد. انتخاب درست حق بیمه برای تشکیل سرمایه‌گذاری ارزشمند و داشتن پوشش‌های بیمه‌ای بستگی به سن بیمه شده، مدت زمان بیمه عمر ، شغل بیمه شده و حتی پوشش‌های اضافی مورد درخواست فرد دارد. برای سنین بالا و داشتن پوشش های بیمه‌ای و استفاده از مزیت سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه در مدت زمان کوتاه تر بالتبع فرد باید حق بیمه بالاتری را پرداخت نماید.

آیا بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان همان بیمه عمر است؟
یکی از انواع بیمه عمر سامان، بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان می‌باشد، این بیمه‌نامه از جمله بیمه‌نامه‌های بلند مدت می‌باشد که هم در زمان حیات و هم بعد از فوت بیمه شده پوشش‌هایی را برای وی و برای خانواده و ذینفعان بیمه شده ارائه می‌کند. اگر به دنبال انتخاب بهترین بیمه عمر هستید، بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی شما باشد.

همانطور که می‌دانید یک از مزایای بیمه عمر شرکت سامان تشکیل سرمایه‌گذاری بیمه‌ای بر اساس اننتخاب سبدهای ریسک می‌باشد. در جدول سود بیمه عمر سامان برای تشکیل سرمایه، ۳ سبد با نام های ،سبد با ریسک کم، سبد با ریسک متوسط و سبد پر ریسک وجود دارد. میزان سود سرمایه‌گذاری در هر کدام از سبد ها بر اساس ریسک آن سبد تعیین می‌شود. به این ترتیب سبد با ریسک سرمایه‌گذاری بالا بیشترین سود سرمایه‌گذاری و سبد با ریسک پایین کم ترین سود سرمایه‌گذاری در بیمه عمر سامان را دارد. در جدول زیر میزان سود‌های هر کدام از سبد ها آورده شده است:

 

سبد سرمایه‌گذاری میزان سود تضمینی
سبد کم  ریسک ۱۵ درصد
سبد با ریسک متوسط ۱۴ درصد
سبد با ریسک زیاد ۱۲ درصد
صندوق رشد ۱۰ درصد

 

اگر می‌خواهید سود سرمایه‌گذاری بیمه عمر شما بیشتر باشد می‌توانید بیمه عمر سامان با سبد پر ریسک را خریداری نمایید. سودهای تضمین شده در هر سبد به شرح زیر است:

  • سبد سرمایه گذاری با ریسک کم (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۵% برای ۲ سال اول بیمه‌نامه، ۱۳% برای ۲ سال دوم و ۱۰%  برای دوره مازاد بر چهار سال اول می‌باشد).
  • سبد سرمایه گذاری با ریسک متوسط  (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۴% برای ۲ سال اول بیمه‌نامه، ۱۳% برای ۲ سال دوم و ۱۰% برای دوره مازاد بر چهار سال اول می‌باشد).
  • سبد سرمایه گذاری با ریسک پر ریسک (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۲% برای ۴ سال اول بیمه‌نامه و ۱۰% برای دوره مازاد بر چهار سال اول می‌باشد).
  • صندوق سرمایه گذاری رشد (نرخ سود تضمین شده اندوخته بیمه‌نامه معادل ۱۰% برای ده سال اول و برای دوره مازاد بر آن نیز ۱۰% می‌باشد).


ارزیابی سطح توانگری بیمه سامان در چند سال اخیر 
سطح توانگری هر شرکت بیمه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب بهترین بیمه عمر است. سطح توانگری بر اساس گزارش سالانه بیمه مرکزی اعلام و مشخص می‌شود. در این گزارش شرکت‌هایی که در سطح توانگری ۱ قرار دارند در واقع توانسته‌اند عملکرد مالی بهتری را در برآورده کردن تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران خود داشته باشد. بر اساس این گزارش  بیمه سامان از سال ۱۳۹۱ تا پایان ۱۳۹۶ سطح توانگری ۱ را داشته است. بنابراین اگر انتخاب شما در بیمه عمر، بیمه عمر سامان است بدانید که توانسته‌اید یکی از بهترین شرکت های بیمه را به عنوان شرکت بیمه‌گر بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری خود انتخاب نمایید.

شرایط دریافت وام بیمه عمر سامان
همه بیمه شده‌های بیمه عمر می‌توانند  با ارائه درخواست کتبی بر اساس ارزش اندوخته خود وام دریافت نمایند. میزان وام معادل ۹۰ درصد ارزش بازخریدی بیمه عمر می‌باشد. نرخ استفاده از وام بیمه سامان ۲۲ درصد می باشد. وام درخواستی شما حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز کاری قابل پرداخت می‌باشد.

ارزیابی جدول بیمه عمر سامان
اگر انتخاب شما در بیمه عمر، بیمه عمر سامان است، می‌توانید مشخصات محاسبه جدول بیمه عمر سامان را بررسی کنید. در زمان استعلام بیمه بر روی جدول بیمه عمر اطلاعات زیر قابل بررسی می‌باشند.

توجه: جدول زیر بر اساس حق بیمه ۲ میلیون تومانی که به صورت سالانه پرداخت می شود و برای مدت ۳۰ سال و برای فرد ۳۰ ساله می باشد.

جدول بیمه عمر سامان

شرایط عمومی این بیمه‌نامه به شرح زیر می‌باشد:

  • هر فردی از بدو تولد  تا ۷۰ سالگی می تواند بیمه عمر سامان داشته باشد
  • پرداخت سود تضمینی و مشارکتی به صورت روز شمار و مرکب در اندوخته بیمه عمر انجام می‌شود
  • ارائه پوشش سرمایه فوت عادی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد
  • امکان برداشت از اندوخته بعد از پایان سال دوم وجود دارد
  • پوشش امراض برای ۵ دسته از بیماری‌ها (سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن، جراحی باز قلب، انواع سرطان) ارائه می‌شود
  • پوشش فوت حادثه بیمه عمر سامان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد
  • برای استفاده از پوشش بیماری‌ها مدت انتظاری وجود ندارد
  • بیمه شده این امکان را دارد که سبد سرمایه‌گذاری بیمه عمرش را انتخاب نماید
  •  بر اساس درخواست کتبی بیمه شده‌، اندوخته بیمه‌نامه قابل تبدیل شدن به مستمری ماهانه را دارد
  • امکان دریافت وام بر اساس اندوخته بیمه‌نامه عمر وجود دارد
  • انعطاف پذیری در پرداخت حق بیمه عمر از دیگر مواردی می باشد که شما می توانید بر اساس شرایط بیمه عمر انتخاب نمایید
  • سرمایه بیمه عمر سامان به صورت اندوخته بیمه‌نامه عمر به همراه سرمایه فوت از پرداخت مالیات معاف می‌باشد