معرفی بیمه سامان

معرفی بیمه سامان

شرکت بیمه سامان در تاریخ 1383/11/27 به منظور ارائه خدمات بیمه های بازرگانی در رشته بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص با سرمایه 200 میلیارد ریالی منقسم به 200 میلیون سهم با ارزش اسمی یک هزار ریالی در سازمان ثبت شرکتها با شماره ثبت 241059 ثبت شد و در تاریخ 1383/12/11مجوز فعالیت خود را در رشته های زندگی ، غیر زندگی و بیمه های اتکایی از بیمه مرکزی دریافت نمود و به عنوان ششمین عضو گروه مالی سامان فعالیت خود را آغاز کرد.

وضعیت بازار و فروش بیمه سامان
بیمه سامان در حال حاضر دارای ۲۹ شعبه فعال  و ۱.۱۸۸ نماینده فعال جنرال و عمر در سراسر کشور می باشد. اگر بخواهیم نگاه کلی نسبت به عملکرد بیمه سامان در دو سال ۹۶ و ۹۷ داشته باشیم، می توانیم از گزارش سالانه بیمه مرکزی کمک بگیریم. بر اساس جدول زیر تعداد بیمه نامه های صادر بیمه سامان در دو سال گذشته در همه رشته های بیمه ای قابل مشاهده می باشد، همانطور که می بینید این شرکت در رشته بیمه درمان تکمیلی بیشترین تعداد بیمه نامه صادر را نسبت به سایر رشته های بیمه ای دارد. بعد از بیمه تکمیلی، بیمه آتش سوزی و بیمه ثالث بیمه نامه های پرتعداد در بیمه سامان می باشند.
بیمه سامان سهامی عام است و ششمین موسسه گروه سامان به شمار می رود. موسسان و سهامداران اصلی این شرکت بیمه ای از افراد با سابقه در این رشته هستند. از سهامداران اصلی این شرکت بیمه ای می توان به بانک سامان، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، موسسه حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، شرکت سرمایه گذاری سامان، صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران و برخی از افراد حقیقی و حقوقی دیگر اشاره کرد.
بیمه سامان علاوه بر اجرای دقیق دستورالعمل ها و مقررات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی برای خود نیز استانداردهایی را مشخص نموده است که تعدادی از آن ها را در ذیل بیان می کنیم.

  خلاقیت و نوآوری در ارائه خدمات بیمه ای
داشتن ارتباطات و انجام کارهای تیمی برای ارائه بهتر و سریع تر خدمات بیمه ای
انجام کارها به صورت هدفمند و با ترتیب و رویه هایی از پیش تعیین شده
مشتری مداری و اهمیت دان به مشتریان