بیمه عمر و بازنشستگی

بیمه عمر و بازنشستگی

بیمه عمر و بازنشستگی سامان

صرف نظر از شغلی که افراد دارند بازنشستگی خواسته بسیاری از انسان‌ها است که حتی برای رسیدن به این دوران ثانیه شماری می‌کنند. اما گاهی تصویری که افراد از این دوران دارند با واقعیت فاصله دارد. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، بازنشستگی زمان استراحت و تفریح است در کشور ما، بعضی از بازنشستگان به فکر پیدا کردن شغل‌های دیگر هستند. آیا راه‌حلی وجود دارد که افراد بتوانند دوران بازنشستگی خود را با آرامش بیشتری سپری کنند؟ یکی از مزایای بیمه عمر، داشتن چنین امکانی است که به افراد کمک می‌کند زندگی راحت‌تری را سپری کنند. بیمه سامان جزء شرکت‌هایی است که می‌توانید از بیمه عمر آن مستمری دریافت کنید و این امکانی است که بعضی شرکت‌ها در اختیار افراد قرار نمی‌دهند. طرح تکمیلی بیمه عمر و بازنشستگی سامان طرح کاملی است که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای دریافت مستمری از بیمه سامان ابتدا لازم است شرایط این بیمه‌نامه‌ها را بدانید.


هدف از ارایه بیمه‌های عمر حمایت از زندگی بیمه‌شده است. مزایای این بیمه در قالب پوشش‌های بیمه‌ای و امکان سرمایه‌گذاری ارایه می‌شود. در بیمه عمر، بیمه‌شده حق بیمه را در زمان مقرر آن پرداخت می‌کند، این حق بیمه‌ها در پروژه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری شده و بیمه‌شده در سود حاصل از آن سهیم می‌شود علاوه بر آن امکان استفاده از پوشش‌های اضافی نیز میسر است.

در صورتی که بیمه‌شده در مدت قرارداد فوت کند، سرمایه بیمه به ذی‌نفعان پرداخت می‌شود اما اگر وی تا پایان مدت قرارداد در قید حیات باشد اندوخته را به همراه سود آن دریافت می‌کند.

جنبه سرمایه‌گذاری بیمه عمر و بازنشستگی سامان فرصتی را ایجاد می‌کند که بیمه‌شده بتواند از اندوخته خود مستمری دریافت کند.
ویژگیهای بیمه تکمیلی بازنشستگی سامان
* بیمه نامه بازنشستگی تکمیلی

* پرداخت معادل 18 برابر حق بیمه پرداخت شده (آخرین حقوق ماهیانه)، به وراث در صورت فوت بیمه شده

* پرداخت اندوخته سنوات

* تناسب حق بیمه با افزایش حقوق

* جدول برنامه‌ریزی بیمه‌ای با در نظر گرفتن حقوق ماهیانه

* دریافت وام با مناسب‌ترین نرخ بهره

* پس انداز بخشی از حق بیمه پرداخت شده کارکنان در صندوق اندوخته

* معافیت مالیاتی سرمایه زندگی و اندوخته سرمایه‌گذاری

* برنامه‌ریزی متناسب با شرایط کاری هر یک از کارکنان

* پوشش فوت عادی تا 18 برابر مبلغ حق بیمه و فوت حادثی تا 72 برابر میزان حق بیمه

بیمه عمر و بازنشستگی یکی از طرح‌های بیمه عمر و سرمایه گذاری است که مورد استقبال بسیاری از بیمه گذاران قرار گرفته است که اگر بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به برداشت اندوخته خود کنید در واقع بیمه بازنشستگی ۱۰ ساله دریافت کرده‌اید. برای داشتن بیمه عمر و بازنشستگی، فرد بیمه شده می‌تواند با انتخاب حق بیمه سالانه‌ای که هر سال پرداخت می‌کند این بیمه نامه را شروع کرده و درطول مدت داشتن این بیمه نامه از سایر مزایای این بیمه نامه استفاده کند و نهایتا هم به اندوخته سرمایه گذاری شده در بیمه نامه برسد.
یکی از شروط داشتن بیمه عمر انتخاب حق بیمه سالانه است. برای این که فرد بیمه شده بتواند از مزایای بیمه عمر استفاده نماید باید حق بیمه ای را انتخاب کرده و به عنوان حق بیمه پرداخت نماید. میزان حق بیمه می‌تواند بر اساس توانایی مالی فرد بیمه شده و مدت زمانی که فرد می‌خواهد این حق بیمه را پرداخت کند، تعریف شود. به عنوان مثال اگر فردی می‌خواهد در مدت زمان کوتاهی به اندوخته بالایی برسد می‌تواند حق بیمه بالاتری را پرداخت کند. نتیجه اندوخته بیمه ای بیمه نامه عمر با حق بیمه سالانه ۴ میلیون تومان با حق بیمه سالانه ۱ میلیون تومانی بسیار متفاوت است. از این رو انتخاب حق بیمه مناسب می تواند از مهمترین گزینه‌ها در رسیدن به نتیجه مطلوب در بیمه عمر می‌باشد.
در پایان قرارداد بیمه عمر، بیمه گذار بر اساس حق بیمه‌ای که در طول مدت بیمه عمر پرداخت کرده و میزان اندوخته ای که برای وی شکل گرفته می‌تواند از مزایای بازنشستگی این بیمه نامه استفاده نماید.