مزایای بیمه موبایل

مزایای بیمه موبایل

برخی از مراکز فروش گوشی به‌منظور افزایش رضایتمندی مشتریان خود گوشی موبایل را علاوه بر گارانتی، بیمه نیز می‌کنند این کارت بیمه تمامی خساراتی را که به گوشی همراه‌تان وارد شود تحت پوشش قرار خواهد داد.

یکی از نگرانی‌هایی که خریداران تلفن‌های همراه دارند، هزینه سنگین تعویض قطعات غیر گارانتی است. بیمه کردن گوشی از مواردی است که بسیار واجب است بخصوص اکنون که قیمت گوشی های تلفن همراه به علت افزایش قیمت ارز بسیار بالا رفته و متعاقبا قطعات گوشی نیز بسیار گران شده پس بهترین و عاقلانه ترین کار برای صاحبان گوشی تلفن همراه بیمه کردن گوشی‌هایشان است.

بیمه کردن گوشی موبایل مزایای برای صاحبان گوشی به همراه دارد به طور مثال: اگر گوشی گران قیمتی داشته باشید و  گوشی شما به سرقت رفت، می توانید از بیمه معادل 80 تا 90 درصد ارزش آن را دریافت کنید. در کل بیمه کردن گوشی اقدامی است که باعث آرامش خاطر صاحبان تلفن همراه می شود.
 

در صورتی که گوشی خود را بیمه کرده‌اید، اگر گوشیتان دچار مشکل شود، می توانید بطور رایگان تمام قطعات خراب را تعویض کنید. شاید باید این خدمات به گارانتی گوشی مربوط شود، ولی قطعا این طورنیست زیرا گارانتی ها تبصره های زیادی را شامل می شود که امکان دارد گوشی شما تحت پوشش گارانتی قرار نگیرد.به طور مثال اگر در ال سی دی یا باتری گوشی مشکل بوجود آید جزء گارانتی محسوب نمی شود.

اما بیمه کردن گوشی؛ شامل تمام قطعات گوشی می شود، چه قطعه‌مصرفی باشد یا خدمات دیگر، تمامی قطعات بصورت رایگان تعویض خواهد شد.

پرداخت خسارت چگونه صورت میگیرد؟

پرداخت خسارت بیمه سامان به این صورت که ده درصد ارزش گوشی به‌عنوان فرانشیز کم می‌شود. فرانشیز و دو نیم درصد ارزش گوشی به ازای هرماه از تاریخ صدور کارت، به‌عنوان استهلاک کم می‌شود. 

با توجه به این‌که همه ما از وسایل الکترونیکی چون موبایل و تبلت استفاده می‌کنیم،  در صورت شکستگی و آب‌خوردگی و سرقت، باید شخصاً هزینه را از جیب پرداخت کنیم و این‌که که قطعات اصل و اورجینال هم آن‌قدر گران است که احتمالاً باید به خرید قطعات فیک بسنده کنیم که چندان دوامی ندارند. بنابراین با توجه به اینکه حق‌بیمه موبایل ۶ یا ۷ درصد قیمت موبایل است، توصیه می‌شود از این بیمه‌نامه استفاده کنید.